Kundeservice – FAQ

Citroen og Peugeot specialist!

Alle biler er da ens – hvorfor skal jeg gå til en specialist?

Ja i teorien er alle biler ens – i hvert fald har de alle hjul, rat og gearkasse. Men her hører ligheden også op. Noget så banalt som at udskifte en pære er efterhånden blevet en videnskab – hvis man ikke kender bilen.

Vi kender til, at nogle værksteder afmonterer forlygten for at skifte pære på visse Citroen modeller. Hos AUNETTO.dk har vi erfaringen og ved derfor, at det ikke er nødvendigt. Så hvor andre må bruge en time eller mere, så klarer vi det på 10-15 minutter.

Derfor skal du gå til en specialist!

 

Hvordan kan I kalde jer specialister?

På værkstedet i Herning møder du Mogens Kjærsgaard og Albrecht Kristensen. Vi har begge den højst mulige uddannelse inden for Citroen – nemlig som Citroen serviceteknikker. Vi har adgang til alt relevant værkstedslitteratur om Citroen og Peugeot.

 

Priser

Hvordan kan i holde så lave priser?

Her på siden kan du finde serviceprisen for en lang række modeller af Citroen og Peugeot – og ja vi indrømmer gerne, at priserne er lavere end det, som man normalt ser i branchen. Det er vi stolte af!

Prisen for et serviceeftersyn baserer sig på 2 elementer: Timeløn og materialer.

På AUNETTO.dk er timeprisen 499 kr. inkl. moms. Dette er – afhængig af hvor i landet du kommer fra – 200 – 300 kr. mindre end prisen på et autoriseret værksted. For os er prisen en konkurrenceparameter – og vi kan tilbyde en lavere pris, fordi vores omkostninger er lavere. I modsætningen til et autoriseret værksted, så skal AUNETTO.dk fx. ikke betale afgift og markedsføringsbidrag til importøren. Et beløb der nemt kan udgøre over 30.000 kr. om måneden! Gæt selv hvem der skal betale de 30.000 kr.

Tilsvarende er vi ikke bundet af at købe vores servicedele hos den danske importør. I stedet benytter vi parallelimport. Det betyder, at vores servicedele er 20 – 25 % billigere end hos de autoriserede værksteder. Det betyder også, at vi kan tilbyde originale dele til omtrent samme pris, som tilsvarende uoriginale dele koster.

Vores priser er endvidere fastsat under hensyntagen til, at du som kunde udfører en del af det normale værkstedsarbejde, fordi du selv foretager booking og ordner betalingen via hjemmesiden. Endelig er prisen fastsat ud fra et ønske om at sikre et stort kundeflow – eller med andre ord: Hellere tjene lidt på mange – end meget på få.

 

Indgår moms i jeres priser?

Ja, samtlige priser er inkl. moms,

 

Bestilling

Jeg vil hellere bestille hos jer via telefonen – da jeg ikke stoler på internettet. Hvad gør jeg?

Er du ejer af en Citroen eller Peugeot er den nemmeste måde at bestille service via AUNETTO.dk. Du kan være helt tryg ved, at din bestilling når frem til os – og ydermere modtager du på e-mail en bekræftelse på din bestilling, som præcist beskriver hvad du har bestilt – og hvad det koster. Ønsker du at bestille via telefon skal du være opmærksom på, at dette er lidt dyrere.

 

Kan jeg ændre min ordre?

Ikke via vores webside. Skriv en mail eller ring til os på 75 12 13 13

 

Hvad med erstatningsbil – har I også det?

Det har vi naturligvis også tænkt på – så hos Aunetto.dk kan du leje en bil, mens din egen er på værksted. Vi skriver leje – fordi hos Aunetto.dk betaler du for det du bruger. Nogle værksteder tilbyder gratis lånebil – men alle ved at intet er gratis. Udgiften er så blot dækket af alle værkstedets kunder. Hos Aunetto.dk synes vi det er mest fair, at den som bruger lånebilen også betaler for den. Læs mere om erstatningsbil her.

Har i reservedelene på lager?

De meste almindelige reservedele til Citroen og Peugeot har vi naturligvis altid på lager. Dele som vi ikke har på lager kan vi skaffe fra dag til dag – og som oftest endda samme dag.

Du er ikke tjent med at bilen står på liften hos os – og vi tjener heller ikke penge på en bil der står og venter på reservedele. Så derfor gør vi alt for at sikre, at dit ophold på værkstedet bliver så kort som mulig.

Hos Aunetto er det muligt at få originale reservedele og reservedele i original kvalitet. Læs mere om forskellen her.

 

Citroen og Peugeot på samme værksted – det har jeg da aldrig hørt om før?

AUNETTO.dk har speciale i reparation af Citroen og Peugeot – noget som sjældent ses på samme værksted. Kombinationen er dog helt naturligt, idet hovedparten af Citroen og Peugeot bilerne kommer fra samme fabrik. Designet er forskelligt – men teknisk er de 2 bilmærker ens. Fx er Peugeot 307 og Citroen C4 – med undtagelse af karrosseriet – den samme bil.

Måske vidste du ikke – men siden 70’erne har Citroen været en del af Peugeot koncernen.

AUNETTO.dk har naturligvis de originale Citroen og Peugeot testere således, at vi hurtigt og præcist kan fejlsøge på din bil.

 

Jeg kan ikke vælge den ønskede reparation på hjemmesiden?

Det er udelukkende serviceeftersyn og en række standardopgaver, som kan bestilles online. Det skyldes, at vi kun for disse kan vurdere tidsforbruget på forhånd. Har du ikke en Citroen eller Peugeot – eller skal du have udført en reparation som ikke fremgår af vores værkstedsshop, så kan du i stedet ringe til os eller sende os en mail.

 

Afbestilling

Jeg vil annullere min ordre – hvordan gør jeg?

Du kan annullere din ordre ved at kontakte vores kundeservice på telefon 75 12 13 13.

 

Koster det noget at annullere?

Nej, det gør det ikke, hvis der bare sker før din fortrydelsesret udløber. Fortrydelsesretten udløber ved arbejdstids begyndelse den dag, hvor din bil skal på værksted. Tidsfristen fremgår af din ordrebekræftelse.

 

Hvad sker der hvis jeg ikke møder op?

Hvis du som kunde ikke møder op, og ikke har annullere din ordre, vil der blive trukket 250 DKK. fra din konto. Beløbet dækker den tid, som vi har brugt på at forberede dit besøg hos os.

 

Hvordan får jeg mine penge tilbage hvis jeg annullere?

Der er ingen penge at tilbagebetale – for vi hæver først penge fra din konto når din bil er færdig repareret. Så har du annulleret din ordre så kommer det aldrig så vidt.

 

Reklamation

Jeg er utilfreds, hvad gør jeg?

Så kontakter du os via telefon 75 12 13 13, via mail

 

Hvordan er det med garanti?

Jeg har hørt jeg mister min garanti, når jeg bruger et uautoriseret værksted – er der noget om det?

Nej det er der ikke, hvis du blot fortsat overholder bilproducentens forskrifter for intervaller for servicering mv. Læs om garanti her.

 

Login

Hvordan bliver jeg registreret som kunde?

Du kan oprette dig som bruger her. Men du behøver ikke være oprettet som bruger for at lave en bestilling i vores værkstedsshop.

 

Jeg har glemt mit password – hvordan gør jeg?

Trykker på “Glemt din adgangskode” på login siden. Så får du tilsendt en ny adgangskode.

 

Hvordan ændrer jeg mine oplysninger i kundedetaljerne?

Du logger ind på din konto på hjemmesiden, og vælger menuen rediger profil.

 

Betaling

Hvilke betalingsmuligheder tilbyder i?

På Aunetto.dk kan du betale med mange forskellige kreditkort – se hvilke her.