Tandremsskift til fast lav pris.
Hos Aunetto i Herning får du ikke nogen overraskelser ved et tandremsskift. Vi har nemlig lavet 4 tandremspakker, alle til en fast lav pris.
Selv om vi har en fast lave pris på udskiftning af tandrem, går vi ikke på kompromis med kvalitet af de reservedele vi bruger. Vi bruger kun kvalitets tandremme, som vi kan stå indenfor.
Vi har lang erfaring i at udskifte tandremme på alle typer motorer og på forskellige bilmærker, som altid er udført efter de anvisninger, som vi har fået udleveret af bilfabrikken. Vores faglig stolthed og passion for godt håndværk betyder meget, når der skal udskiftes tandrem på en bil. Fordi bliver det ikke gjort korrekt, så springer tandremme i utide, hvilket bevirker at motoren går voldsom i stykker. Vælg derfor et kvalitetsværksted når tandremmen skal udskiftes på din bilens motor.
Udskiftningsintervallet fra bilfabrikken siden er kun en anbefaling og dermed ikke en garanti som mange tror. Så udskift hellere tandrem før tid end at stå med en ødelagt motor. Vi kører lige nu med fast pris på tandremsskift fra kun 4.495 kr.
UDSKIFTNING AF TANDREM – 4 PAKKER MED FAST PRIS
*Tandremsskift med fast pris tilbuddet, dækker skift af tandrem på 2,3,4 cylindre motor i personbiler. Ved 5,6,8,10,12 cylindre motorer samt alle motorer i varebiler kommer der et tillæg på. Tillægget er afhængig af hvad motor det er.
Tandremsskift på biler/modeller hvor fronten skal afmonteres, vil der komme et fronttillæg på den tid det tager af afmontere/montere fronten. Tiden kan ikke fastsættes, da det er afhængig af om boltene er rustet fast. Ligeledes kan der også komme tillæg på alle typer tandremsskift, hvis noget ved tandremsskiftning er rustet fast.
Hvad er en tandrem?
En tandrem er kort fortalt et læderbælte omgivet af gummi med takker på. Den forbinder knastakslen med krumtappen. På mange motortyper er vandpumpen også trukket af tandremmen.
Hvornår skal tandremmen skiftes?
Som med mange andre ting er det bedre at forbygge end at reparere. En sprunget tandrem er en bekostelig affære, da den forsager store ødelæggelser i motoren. En tandrem udskiftes i enten interval kørte kilometer eller på alder, grundet holdbarhed af materialet.
Hvornår tandremmen skal udskiftes, er afhængig af hvilken bilmærke du kører og hvilken motor der ligger i din bil. Alle bilmotor typer kører med forskelligt interval for udskiftning. Nogle gange ændrer bilfabrikanten interval, i forhold til hvad bilfabrikker havde regnet med, da de konstruerede motoren. Denne ændring offentliggør bilfabrikken (Citroen, Peugeot og Opel) i deres service materiale. Derfor kan der være en uoverensstemmelse i hvad som står i servicebogen og de nyeste retningslinjer. Hvorvidt du har modtaget sådan en besked eller ej og er i tvivl om hvornår tandemmen i din bil skal udskiftes, så kontakt os. Vi har adgang til alle bilfabrikkernes data og får automatisk besked hvis der er kommet nogen ændringer på tandrem interval.
Når vi monterer en ny tandrem, noterer vi altid tydeligt i motorrummet hvornår tandremmen er udskiftet. Ved hvert service kontrolleres om det er tid til udskiftning og om der er kommet nye retningslinjer fra fabrikanten.
Hvad er en tandrem?
En tandrem er kort fortalt et læderbælte omgivet af gummi med takker på. Den forbinder knastakslen med krumtappen. På mange motortyper er vandpumpen også trukket af tandremmen.
Hvornår skal tandremmen skiftes?
Som med mange andre ting er det bedre at forbygge end at reparere. En sprunget tandrem er en bekostelig affære, da den forsager store ødelæggelser i motoren. En tandrem udskiftes i enten interval kørte kilometer eller på alder, grundet holdbarhed af materialet.
Hvornår tandremmen skal udskiftes, er afhængig af hvilken bilmærke du kører og hvilken motor der ligger i din bil. Alle bilmotor typer kører med forskelligt interval for udskiftning. Nogle gange ændrer bilfabrikanten interval, i forhold til hvad bilfabrikker havde regnet med, da de konstruerede motoren. Denne ændring offentliggør bilfabrikken (Citroen, Peugeot og Opel) i deres service materiale. Derfor kan der være en uoverensstemmelse i hvad som står i servicebogen og de nyeste retningslinjer. Hvorvidt du har modtaget sådan en besked eller ej og er i tvivl om hvornår tandemmen i din bil skal udskiftes, så kontakt os. Vi har adgang til alle bilfabrikkernes data og får automatisk besked hvis der er kommet nogen ændringer på tandrem interval.
Når vi monterer en ny tandrem, noterer vi altid tydeligt i motorrummet hvornår tandremmen er udskiftet. Ved hvert service kontrolleres om det er tid til udskiftning og om der er kommet nye retningslinjer fra fabrikanten.
Tandrem i 1,0 og 1,2 vti benzinmotor
Tandremmen i disse Citroen, Peugeot, Ds og Opel motorer er noget utraditionel, fordi motoren har en tandrem som køre i olie. At noget køre i olie for at mindske friktion, er noget man normalt kun ser med kæde eller tandhjul forbindelse.
Det er især vigtigt hvis du har en Citroën, Peugeot eller Opel med en 1,0/1,2 liter benzinmotor. Tandremmen på denne motor er særlig udsat for mørning, da den kører i motorolie, særligt hvis olieskift ikke bliver overholdt.
Udskiftnings intervallet er i skrivning stund opgivet til 175.000km. Den vi er ved at udskifte tandrem på her (billederne), har kun kørt 88.000km og er klar til udskiftning. Det er desværre noget vi har set rigtig ofte på denne motortype. Læg mærke til at tandremmen har revner. En tandrem må ikke have revner af nogen art, da det er tegn på at den snart springer.
Nervøs…
Bare rolig, du er i trygge hænder.
På denne motor type, laver vi nemlig kontrol på tandremmen ved hvert serviceeftersyn med vores special måler værktøj og kontrol af motorolie. De to ting tilsammen giver os et billede af, hvordan tandremmen har det. Det er dog ikke en garanti for at tandremmen ikke kan springe i utide alligevel.
Min bil er med kæde, skal den udskiftes?
Der er ikke interval på kæder, men de holder ikke evigt. Det er normalt at kæden bliver slidt i hver kædeled og derved bliver for lang over tid. Dette gør at motoren begynder at køre dårligt og kan i værste tilfælde ødelægges motoren så meget at der skal en ny motor til. Det første tegn på at en kæde er ved at blive slidt, er at når du starter motoren op i kold tilstand. I en kold motor vil der komme en klappende mislyd i de første 3-5 sek. fra motoren, hvor efter mislyden forsvinder. Længden af mislyden forlænges trinvis indtil den er permanent.
Årsag til mislyden er at kædestrammeren til kæden, ikke kan strække sig længere og dermed bliver kæden slap. Hører man denne form for mislyd, skal kæden udskiftet snart, da en kæde også kan springe ligesom en tandrem.
Min bil er med kæde, skal den udskiftes?
Der er ikke interval på kæder, men de holder ikke evigt. Det er normalt at kæden bliver slidt i hver kædeled og derved bliver for lang over tid. Dette gør at motoren begynder at køre dårligt og kan i værste tilfælde ødelægges motoren så meget at der skal en ny motor til. Det første tegn på at en kæde er ved at blive slidt, er at når du starter motoren op i kold tilstand. I en kold motor vil der komme en klappende mislyd i de første 3-5 sek. fra motoren, hvor efter mislyden forsvinder. Længden af mislyden forlænges trinvis indtil den er permanent.
Årsag til mislyden er at kædestrammeren til kæden, ikke kan strække sig længere og dermed bliver kæden slap. Hører man denne form for mislyd, skal kæden udskiftet snart, da en kæde også kan springe ligesom en tandrem.
Hvorfor skal tandremmen skiftes?
Tandremmen bliver mør med tiden, som gør at den mister sin styrke. Når styrken forsvinder i tandremmen, springer den og derved er der ikke længere den rette forbindelse mellem knastaksel og krumtappen som derved banker sammen.
Tandremsskift er en tidskrævende og derved dyr reparation på din bil i sig selv. Derfor er der nogen der ser tiden an, i stedet for at få foretaget udskiftningen af tandremmen når nødvendigt.
Hvis tandremmen først er sprunget, betyder det normalt en ny motor, som ikke unormalt løber op i 30-80.000kr. afhængig af motortype.
Hvornår tandremmen skal skiftes, kan du se bilens servicebog. Men da bilfabrikkerne af og til ændre på sine anbefalinger for udskiftning af tandrem, så kan du ikke altid regne servicebogen, da denne ikke opdateres.
Hos os har vi altid opdateret anbefalinger til netop din bil, så er du i tvivl, er du altid velkommen til at kontakte os for råd og vejledning.
Ønsker du sammen med tandremsskift at få lavet et serviceeftersyn? Se hvor priser på service her.
Priseksempler på tandremsskift:
Peugeot 208 1,6 HDI: 4.495kr.
Peugeot 308 1,2 THP: 4.495kr.
Citroen C1 1,2 VTI: 4.495kr.
Citroen C5 2,0 HDI: 4.495kr.
Opel Corsa 1,2 i: 4.495kr.
Opel Astra 1,2 T: 4.495kr.
Skal vandpumpen også udskiftes?
Under udskiftning af tandremmen skal remmen til generatoren afmonteres. Hvis generatorremmen trænger til udskiftning, vil det være økonomisk fordelagtigt at gøre dette samtidig.
Når tandremmen er afmonteret, kontrollerer vi ligeledes tilstanden af vandpumpen. Erfaringsmæssigt skal denne ofte udskiftes samtidig med tandremmen. En eventuel udskiftning heraf vil ligeledes medføre udskiftning af kølervæsken. Vi har fast pris på udskiftning af tandrem, vandpumpe og kølervæske.
Udskiftning af generatorrem er ikke omfattet af ovenstående pris. Som ved enhver anden reparation hos os, bliver du naturligvis kontaktet inden udskiftning af generatorrem. Hvis du har valgt en udskiftning af tandremme uden vandpumpe, og vi kan se at vandpumpen ikke er tæt for vand ved udskiftning af tandremme, kontakter vi dig. En udskiftning af generatorremmen koster omkring 200-300 kr.
Priseksempler på tandremsskift inkl. vandpumpeskift:
Peugeot 108 1,2 VTI: 5.495kr.
Peugeot 308 1,6 HDI: 5.495kr..
Citroen C3 1,2 VTI: 5.495kr.
Citroen C4 1,6 VTI: 5.495kr.
Opel Meriva 1,4 i: 5.495kr.
Opel Crossland 1,2 T: 5.495kr.
Skal vandpumpen også udskiftes?
Under udskiftning af tandremmen skal remmen til generatoren afmonteres. Hvis generatorremmen trænger til udskiftning, vil det være økonomisk fordelagtigt at gøre dette samtidig.
Når tandremmen er afmonteret, kontrollerer vi ligeledes tilstanden af vandpumpen. Erfaringsmæssigt skal denne ofte udskiftes samtidig med tandremmen. En eventuel udskiftning heraf vil ligeledes medføre udskiftning af kølervæsken. Vi har fast pris på udskiftning af tandrem, vandpumpe og kølervæske.
Udskiftning af generatorrem er ikke omfattet af ovenstående pris. Som ved enhver anden reparation hos os, bliver du naturligvis kontaktet inden udskiftning af generatorrem. Hvis du har valgt en udskiftning af tandremme uden vandpumpe, og vi kan se at vandpumpen ikke er tæt for vand ved udskiftning af tandremme, kontakter vi dig. En udskiftning af generatorremmen koster omkring 200-300 kr.
Priseksempler på tandremsskift inkl. vandpumpeskift:
Peugeot 108 1,2 VTI: 5.495kr.
Peugeot 308 1,6 HDI: 5.495kr.
Citroen C3 1,2 VTI: 5.495kr.
Citroen C4 1,6 VTI: 5.495kr.
Opel Meriva 1,4 i: 5.495kr.
Opel Crossland 1,2 T: 5.495kr.
Del din værkstedsregning op?
Vi har hos Aunetto lavet en aftale med Resurs bank, om at du få et værkstedskreditkort. Med kreditkortet kan du få serviceret din Citroen hos os og så først betale om 12, 18 eller 36 måneder, alt afhængig af hvad du vælger. De første 30 dage er helt fri for omkostninger for dig.