CITROEN SPECIALIST VÆRKSTED I HERNING

Erhvervsbilpartner

Vi kender din Citroen

Aunetto er et autoværksted i Herning, hvor vi er specialister i at reparere Citroen biler. Vi giver dig hele 3 års 100% garanti på reservedele. Citroen Specialist i Herning.

Vi har over 25 års erfaring i at reparere Citroen biler og derfor er synes vi, at vi er specialister i Citroën biler. Så lige meget om du skal have lavet service, forrudeskift, hydraulik undervogn eller karosseri arbejde, så kan vi hjælpe dig. Der løber simpelthen Citroen blod i vores åre.

Vi har 3 service pakker som passer til din Citroen og som du kan vælge imellem. Alle pakker kan bestilles online eller via telefon.

Skal din bil have lavet tandremsskift, så har vi 2 pakker der passer til dette formål. Læs mere om dem her.

Service pakke

Mini service er til ændre Citroen biler som ikke har behov for at følge bilfabrikkens forskrifter, men mere at sikre at bilen er god og sikker at køre rundt i.

Lille og stort serviceeftersyn føler Citroen bilfabrikkens forskrifter, og er din bil under garanti, vil vi anbefale at du vælger et af disse, sådan at du beholder Citroens garanti. Hvis du er i tvivl om hvad service du skal være og hvad din bil skal have, så vælg et stort service. Skulle det så vise sig at din bil står overfor et lille service, kontakter vi dig inden da.

Aunetto værkstedets facade i Herning 2021
Erhvervsbilpartner

Den korte historien om Citroen

André Citroën startet bilfabrikken Citroen den 20. juni 1919. André var en innovativ mand og han indførte mange ting i hans biler som ikke var set før, men som alle bilmærker bruger i dag. Blandt andet indført han bløde motorophæng lavet af gummi, sådan at motoren vibrationerne ikke blev overført til bilen chassis og dermed blive bilen mere komfortable at køre i. Samme ide brugt André også ved hjulophæng, noget der heller ikke var set før. Af andre ting kan næves, hydrauliske bremser på alle hjul, selvbærende stål karosseri, forhjulstræk, skråt skåret gearkasse tandhjul for at mindske støj. Alle disse ting blev bland andet introduceret i modellen Traction Avant i 1934. Det var rigtig dyret at udvikle alle disse ting, derfor havde Citroën fabrikken en dårlig økonomi og blev dermed overtaget af dæk fabrikanten Michelin ved afslutning af året 1934.

André dør den 3. juli 1935 kun 57 år efter alvorlig sygdom. Han var yngste barn af fem og var yderste begavet. Udover at være en dygtig tekniker var han også dygtigt til at lave markedsføring på en ny og moderne måde. Blandt andet fik han skrevet Citroën navnet på himlen ved åbning af biludstilling i Paris, 1922 og fik også sat et kæmpe Citroën skilt op på Eiffeltårnet, som sad der fra 1925 til 1934. Til skiltet blev der brugt 250.000 pære og skiltet var 210 meter høj ud af Eiffeltårnet fulde højde på 300 meter.

I 1936 blev de første skitser lavet på Citroen 2CV og de første produkttyper blev lavet i 1938-39. Men på grund af 2 verdenskrig blev Citroën fabrikken næsten total bombet i 1940. Heldigvis overlevet de produkttyper og for at modellerne ikke skulle falde i tyskerne hænder, blev de produkttyperne adskilt og delen blev gemt forskellige steder. Bilfabrikken i Javel blev igen bombet i 1942 og der var efterfølge ikke meget tilbage af fabriksanlægget. En store genopbygning begyndte dog hurtigt.

Efter afslutning af 2. Verden krig, gik Citroen hurtig i gang med at samle alle delene til 2CV prototyperne igen og som derved kunne præsenteret ved biludstilling i Paris den 7. oktober 1948. Bilen blev en kæmpe succes og modellen forblev i produktion helt indtil 27. juli 1990. Der blev produceret over 5.00.000 2CV biler i forskellige udgaver.

I maj 1957 kom Citroen ID19. En bil som skulle vise sig at være forud for sin tid. Det var også i denne model at Citroen lanceret sit første kendte hydraulisk affjedringssystem. Et system som blev udviklet og brugt på mange af Citroën nyere bilmodeller. Blandt anden GS, BX, CX, XM, Xantia, C5 og C6. Andre bilmærker har også købt og brugt affjedringssystem, blandt brugt Rolls- Royce systemet i mange år på deres baghjulsophæng, sådan at bilen altid havde samme højde uanset hvor meget der blev læsset ind i bagagerummet.

Citroen ID19 blev til ID21 og sidste til ID23, inden modellen stoppet den 24. april 1975. Der blev produceret 1.330.755 ID biler. Afløser kom til at hedde Citroen CX.

1974 blev et svært året for Citroen økonomisk og det endt med at Peugeot overtog Citroen. Det blev starten på et langt sammenarbejde mellem de to bilmærker, som også kører i dag. PSA kom selskabet bag ved Citroen og Peugeot bilerne til at hedde og har delt teknik, platforme og elektronik siden sidst i 70èrne. F.eks. Så var Citroen BX og Peugeot 405 næste samme bil, hvis man lige ser bort fra Citroen hydrauliske affjedring og det ydere design. Dette fællesskab set også på nyere i biler i dag som f.eks. Peugeot 308 og Citroen C4.

Hvem er Aunetto

Tillid, ordentlighed og kvalitetsarbejde

Vi giver hele 3 års garanti på alle de reservedele vi bruger på din Citroen og dermed også sagt, at vi kun bruger kvalitets reservedele på vores værksted.

Vi udskiftet aldrig noget på din Citroen, uden at vi har snakket med dig om det forinden. og de dele vi evt. udskifter, kan du se ved afhentning af din bilen, efter endt reparation. Det betyder meget for os, at yde en gode troværdig kunde service/oplevelse og lave et godt stykke kvalitets arbejde til en fornutig pris.

Bilen bliver prøvekørt, for sikre at bilen kører efter Citroens fabrikkens normer.
OBS:Udskiftning af sliddele såsom bremser, udstødning, tandrem, dæk og bremsevæske og liggende er ikke inkluderet i serviceprisen.

Hvis der ved gennemgang af bilen findes nogle dele, som trænger til udskiftning/rensning/eftersyn, vil du blive kontaktet.

Aunetto A/S - Citroen og Peugeot Specialist Herning

© 2010-2021 AUNETTO A/S