Autoværksted Aunetto i Herning - Citroen, Peugeot og Opel specialist

Citroën specialist værksted i Herning

Skal din Citroën til service eller have lavet en anden form for reparation, så er Aunetto i Herning bilværkstedet for dig. Hos os er du og din Citroën i sikre hænder. Som specialist kender vi din Citroën rigtig godt, så lige meget om din bil skal have udskiftet tandrem, bremser, partikelfilter, forrude, rettet buler eller have fortaget elektronisk fejlfinding, så kan vi hjælpe dig.

Vores medarbejdere har solid erfaring inden for diverse services og reparationer af Citroen biler, og er ligeledes alle uddannet til at kunne varetage alle former for services og reparationer af Citroen biler. Du kan derfor trygt overlade din bil til vores hænder.

Autoværkstedet har faktisk tidligere været Citroen værksted. For år tilbage var det nemlig i de bygninger, at Hernings autoriserede Citroen værksted havde til huse. I dag fungerer vi som et autoværksted i Herning som er specialister i franske biler som Citroen og Peugeot.

 

Aunetto i Herning – Det frie valg

Aunetto har valgt ikke at være autoriseret Citroen værksted. Det gør at vi er frie og kan vælge de bedste løsninger som er tilgængelig og kan fortælle det vi mener om de forskellige Citroen modeller. Begge dele er til vores kundernes fordel, da de derved ved at vi ikke er underlagt en bilfabriks holdninger. Vi rådgiver tit om bilkøb til vores kunder. F.eks. “Jeg vil gerne have en Citroen C4 med automatgearkasse, hvad årgang skal jeg gå efter for at få en gearkasse som kan holde?”

Svaret på det spørgsmål er fra 2004-2011 og igen fra 2016 og frem. Hos os får du vores ærlige mening, som er bygget på vores lange erfaring med servicering af Citroen biler.

Citroen specialist værksted i Herning – Hvad kan vi hjælpe dig med?

Vi kan hjælpe dig med alt inden for service og reparation af din Citroen. Læs mere om serviceeftersyn, gratis synstjek, tandremsskift med fast pris og udskiftning af partikelfilter, i de foregående links. Så lige meget hvad du skal have udført på din Citroen, så klarer vi det for dig. Du kan også bestil tilbud på en reparation her.

 Hvilken service skal jeg vælge til min Citroen?

Vi har hos Aunetto i Herning 3 service pakker. Mini service som svare til den service Citroen kalder basis service. Den koster 995,- og er for ældre Citroen biler som er over fabriksgarantien og hvor du ikke ønsker at følge at få serviceret bilen efter servicebogen forskrifter mere.

Så har pakkerne lille og stort service som koster henholdsvis 1695,- og 2995,-. Begge pakker er service efter servicebogen forskrifter og hvis din bil er under garanti, bibeholdes garantien efter et sådan et serviceeftersyn hos os. Vi bruger kun kvalitetsreservedele og derfor tør vi også give dig 3 års garanti på dem.

Citroen serviceeftersyn hos Aunetto herning
Citroen serviceeftersyn hos Aunetto herning

Aunetto i Herning – Det frie valg

Aunetto har valgt ikke at være autoriseret Citroen værksted. Det gør at vi er frie og kan vælge de bedste løsninger som er tilgængelig og kan fortælle det vi mener om de forskellige Citroen modeller. Begge dele er til vores kundernes fordel, da de derved ved at vi ikke er underlagt en bilfabriks holdninger. Vi rådgiver tit om bilkøb til vores kunder. F.eks. “Jeg vil gerne have en Citroen C4 med automatgearkasse, hvad årgang skal jeg gå efter for at få en gearkasse som kan holde?”

Svaret på det spørgsmål er fra 2004-2011 og igen fra 2016 og frem. Hos os får du vores ærlige mening, som er bygget på vores lange erfaring med servicering af Citroen biler.

Citroen specialist værksted i Herning – Hvad kan vi hjælpe dig med?

Vi kan hjælpe dig med alt inden for service og reparation af din Citroen. Læs mere om serviceeftersyn, gratis synstjek, tandremsskift med fast pris og udskiftning af partikelfilter, i de foregående links. Så lige meget hvad du skal have udført på din Citroen, så klarer vi det for dig. Du kan også bestil tilbud på en reparation her.

 Hvilken service skal jeg vælge til min Citroen?

Vi har hos Aunetto i Herning 3 service pakker. Mini service som svare til den service Citroen kalder basis service. Den koster 995,- og er for ældre Citroen biler som er over fabriksgarantien og hvor du ikke ønsker at følge at få serviceret bilen efter servicebogen forskrifter mere.

Så har pakkerne lille og stort service som koster henholdsvis 1695,- og 2995,-. Begge pakker er service efter servicebogen forskrifter og hvis din bil er under garanti, bibeholdes garantien efter et sådan et serviceeftersyn hos os. Vi bruger kun kvalitetsreservedele og derfor tør vi også give dig 3 års garanti på dem.

Citroen el-bil service hos Aunetto Herning

Citroen elbiler

Som Citroen specialist i Herning er el-biler ikke nyt for os, idet Citroen allerede tilbage i 1997, kom med en el-udgave af Citroen Saxo og Citroen Berlingo. Disse modeller har vi også serviceret på vores autoværksted i Herning. Aunetto indehaver Mogens Kjærsgaard har i en årrække selv køre i en Citroen Saxo Electric. Siden har Citroen el-biler udviklet sig hastigt. Den udvikling har vi fuldt og kan i dag servicer alle el-biler fra Citroen, men også mange andre bilmærker som Peugeot, Opel, Toyota, Nissan, VW og mange flere.

Vi har adgang til alle service procedure fra bilfabrikkerne og bruger kun fabriksgodkendte kvalitets reservedele. Derfor giver vi også dig 3 års garanti på nye reservedele. Når vi servicer din bil, følger vi bilfabrikkens forskrifter hvilket betyder at din bil bevarer fabriksgarantien efter et besøg hos Aunetto.

Er I rigtige Citroën specialister?

Det er vi. Vi har repareret Citroën i mange år og har original Citroën data og reparations vejledninger samt tester og værktøj til Citroen biler. Uddannelsen på de forskellige modeller får vi løbene. Derfor kalder vi os også specialister i de ny og nyere Citroën modeller som C1, C2, C3, C4, C5, C6, C8, Berlingo, Spacetourer, Jumpy, Jumper, men også de ældre modeller som AX, ZX, BX, Saxo, Xsara, Picasso, Xantia, Evasion kender vi meget til. Om din Citroen har en El, benzin, diesel eller en hybrid motor, er underordnet, vi kender til det hele og kan hjælpe dig og din bil.

Gratis Citroën synstjek

Skal din bil til syn, så få den tjekket inden på vores værksted i Herning. Vi laver en gennemgang af bilen og du får at vide, hvis der er noget som trænger til udskiftning samt en pris på det. Det hele er helt uforpligtende.

Vi kontroller ved et gratis synstjek:

  • Tæthed og tilstand på rør, slanger, motor og gearkasse
  • Udstødningens tilstand
  • Tilstand af manchetter på kardanner, kugleled og tandstang
  • Slid på bremser i for og bag – herunder kontrol af bremseskiver
  • Dækmønster
  • Lys, lygter, afviserblink og horn
  • Lygternes højdejustering
  • Viskerbladenes tilstand.
  • Bremsepedal og parkeringsbremser
  • Støddæmpernes tæthed
  • Måling af udstødningsgasser
  • Modstandsmåling på bremserullefelt
  • Undervognens tilstand (rustkontrol)

Og meget mere. Læs mere om gratis synstjek her.

Gratis synstjek af din bil
Gratis synstjek af din bil

Gratis Citroën synstjek

Skal din bil til syn, så få den tjekket inden på vores værksted i Herning. Vi laver en gennemgang af bilen og du får at vide, hvis der er noget som trænger til udskiftning samt en pris på det. Det hele er helt uforpligtende.

Vi kontroller ved et gratis synstjek:

  • Tæthed og tilstand på rør, slanger, motor og gearkasse
  • Udstødningens tilstand
  • Tilstand af manchetter på kardanner, kugleled og tandstang
  • Slid på bremser i for og bag – herunder kontrol af bremseskiver
  • Dækmønster
  • Lys, lygter, afviserblink og horn
  • Lygternes højdejustering
  • Viskerbladenes tilstand.
  • Bremsepedal og parkeringsbremser
  • Støddæmpernes tæthed
  • Måling af udstødningsgasser
  • Modstandsmåling på bremserullefelt
  • Undervognens tilstand (rustkontrol)

Og meget mere. Læs mere om gratis synstjek her.

Originale Citroen reservedele

Citroën reservedele

Vi kender din Citroen og ved hvor vigtig det er med at bruge gode kvalitetsreservedele. Derfor bruger vi enten originale reservedele eller de såkaldte OE-reservedele, som er reservedele som er har samme kvalitet som de originale reservedele. Reparerer du selv din Citroën og leder efter et sted hvor du kan købe originale eller OE-reservedele til din Citroen, så er Scan Auto en mulighed.

Rønnebærvej 7 i Herning

Bygningen på Rønnebærvej 7 har huset mange autoriseret bilmærker gennem tiden, blandet andet Renault og senest Hernings autoriseret Citroen værksted. Aunetto blev grundlagt i 2010 og overtog bygningerne for at startet et Citroen og Peugeot specialist værksted op i Herning. Siden er Opel og Ds også blevet vores speciale. Aunettos indehaver, Mogens Kjærsgaard er uddannet automekaniker hos Citroen og har siden taget en overbygning til Citroen servicetekniker hos Citroen i Herning/København.

Del din værkstedsregning op?

Resurs bank

Vi har hos Aunetto lavet en aftale med Resurs bank, om at du få et værkstedskreditkort. Med kreditkortet kan du få serviceret din Citroen hos os og så først betale om 12, 18 eller 36 måneder, alt afhængig af hvad du vælger. De første 30 dage er helt fri for omkostninger for dig.

Citroens historie

André Citroën startet bilfabrikken Citroen den 20. juni 1919. André Citroen var en innovativ mand og han indførte mange ting i hans biler som ikke var set før, men som alle bilmærker bruger i dag. Blandt andet indførte han bløde motorophæng lavet af gummi, sådan at motorvibrationerne ikke blev overført til bilen chassis. Dermed blev bilen mere komfortable at køre i. Samme ide brugt André Citroen også ved hjulophæng, noget der heller ikke var set før. Af andre ting kan næves, hydrauliske bremser på alle hjul, selvbærende stål karosseri, forhjulstræk, skråt skåret gearkasse tandhjul for at mindske støj. Alle disse ting blev blandt andet introduceret i modellen Traction Avant i 1934. Det var rigtig dyrt at udvikle alle disse ting, derfor havde Citroën fabrikken en dårlig økonomi og blev dermed overtaget af dæk fabrikanten Michelin ved afslutning af året 1934.

André Citroen dør den 3. juli 1935 kun 57 år gammel efter alvorlig sygdom. Han var yngste barn af fem og var yderst begavet. Udover at være en dygtig tekniker var han også dygtigt til at lave markedsføring på en ny og moderne måde. Blandt andet fik han skrevet Citroën navnet på himlen ved åbning af en biludstilling i Paris i 1922 senere fik han sat et kæmpe Citroën skilt op på Eiffeltårnet, som sad der fra 1925 til 1934. Til skiltet blev der brugt 250.000 pære og skiltet var 210 meter høj ud af Eiffeltårnet fulde højde på 300 meter.

I 1936 blev de første skitser lavet på Citroen 2CV og de første produkttyper blev lavet i 1938-39. Men på grund af 2. verdenskrig blev Citroën fabrikken næsten total bombet i 1940. Heldigvis overlevet produkttyperne af 2CVerne og for at modellerne ikke skulle falde i tyskerne hænder, blev produkttyperne adskilt og delene blev gemt forskellige steder. Bilfabrikken i Javel blev igen bombet i 1942 og der var efterfølge ikke meget tilbage af fabriksanlægget. En stor genopbygning begyndte dog hurtigt efter krigen.

Efter afslutning af 2. Verden krig gik Citroen hurtig i gang, med at samle alle delene fra 2CV prototyperne og kunne præsentere deres nye model ved biludstilling i Paris den 7. oktober 1948. Bilen blev en kæmpe succes og modellen forblev i produktion helt indtil 27. juli 1990. Der blev produceret over 5.000.000 2CV biler i forskellige udgaver.

I maj 1957 kom Citroen ID19. En bil som skulle vise sig at være forud for sin tid. Det var også i denne model Citroen lancerede sit første kendte hydraulisk affjedringssystem. Et system som blev udviklet og brugt på mange af Citroëns nyere bilmodeller. Blandt anden GS, BX, CX, XM, Xantia, C5 og C6. Andre bilmærker har også købt og brugt affjedringssystem, blandt brugte Rolls- Royce systemet i mange år på deres baghjulsophæng, sådan at bilen altid havde samme højde uanset hvor meget der blev læsset ind i bagagerummet.

Citroen ID19 blev til ID21 og den sidste til ID23, inden modellen stoppet den 24. april 1975. Der blev produceret 1.330.755 ID biler. Afløseren kom til at hedde Citroen CX.

1974 blev et svært året for Citroen økonomisk hvilket endte med at Peugeot overtog Citroen. Det blev starten på et langt sammenarbejde mellem de to bilmærker, som også kører i dag. PSA kom selskabet bag ved Citroen og Peugeot bilerne til at hedde. De har delt teknik, platforme og elektronik siden sidst i 70èrne. F.eks. Så var Citroen BX og Peugeot 405 næsten samme bil, hvis man lige ser bort fra Citroen hydrauliske affjedring og det ydre design. Dette fællesskab ses også på nyere i biler i dag som f.eks. Peugeot 308 og Citroen C4.

Aunetto A/S - Citroen og Peugeot Specialist Herning